Hieronder vind je allerlei promotiekansen om jouw evenement, expositie, lezing, workshop of cursus bij een groter publiek bekend te maken. De meeste tips kosten alleen tijd en geen geld. Doe er je voordeel mee!
EIGEN WEBSITE
Jouw website is de basis. Zorg dat jouw website bijgewerkt is. Zet alle informatie over je evenement op jouw site. En plaats daar regelmatig nieuwsberichten. Ook de persberichten natuurlijk.In de berichtgeving, zoals social media kun je dan heel makkelijk daar naartoe verwijzen.
PERSBERICHTEN
Stuur regelmatig persberichten naar de offline en online pers. Denk aan goed beeldmateriaal!
- Brugnieuws : redactie@brugmedia.nl;
- Kampenonline : redactie@kampenonline.com
- RTV IJsselmond: redactie@rtvijsselmond.nl
- Kampernieuws : pers@KamperNieuws.nl
- Koggecourant : fredsollie@gmail.com
- Stentor : hoofdredactie@destentor.nl en kampen@destentor.nl
- RTV Oost : kopvanoverijssel@rtvoost.nl
- Stad.kampen.nl https://stad.kampen.nl/nl/nieuws/nieuws-aanmelden.html
- En vergeet ook zeker De Stadskazerne niet! Dan plaatsen wij het persbericht ook als nieuws op de website.
ANDERE WEBSITES
- Maak je evenement aan op Stad.kampen.nl, Brugnieuws, Kampenonline.
- Vraag ook je medeorganisatoren de informatie op hun websites te zetten
- Stuur ons ook de informatie. Wij zorgen er dan voor dat het op de website van de Stadskazerne komt te staan.
NIEUWSBRIEF
- Verstuur je nieuwsbrieven? Vermeld dan natuurlijk ook hierin alles over jouw evenement.
EVENEMENT OP FACEBOOK
- Maak het evenement aan op jouw eigen Facebookpagina.
- Maak De Stadskazerne mede-organisator. Zo wordt jouw evenement ook zichtbaar bij likers en volgers van onze pagina.
- Maak het evenement op tijd aan. Zodat je er op je Facebookpagina naar toe kunt verwijzen en de interesse op gang brengt.
- Deel het evenement op jouw pagina
FACEBOOK TIPS
- Maak een planning voor je socialmedia berichten.
- Deel het evenement ook af en toe op jouw pagina.
- Tag De Stadskazerne in jouw berichten.
- Schakel ook jouw persoonlijke netwerk in om de mensen op de hoogte te brengen van het evenement. Nodig de mensen uit voor het evenement, en deel bericht op je eigen tijdlijn.
ADVERTENTIEBUDGET
- Denk ook aan budget om te adverteren op Facebook en Instagram. Je bereikt op een organische manier lang niet alle volgers van jouw pagina.
- Je kunt ook juist een advertentie plaatsen voor jouw doelgroep die nog niet bekend is met het evenement.
- Plaats regelmatig berichten op Instagram.
- Mooie foto’s!
- Maak een overzicht van hashtags die passen bij jouw product of evenement.
- Gebruik ook zeker #visitkampen. Er zijn inmiddels al bijna 6000 berichten met deze hashtag op Instagram geplaatst!
- Tag @visitkampen in jouw Instastories. Dan deelt dat account jouw verhaal weer door. Handig!
- En tag @biebkampen, @stadsarchiefkampen voor nóg meer zichtbaarheid.
- Gebruik ook op Twitter de hashtag #visitkampen.
- Dan RT @kampentourist jouw tweets.
- Mention en/of tag @destadskazerne in jouw Tweets.
- Denk ook aan @biebkampen en @sakampen!
KORTOM
- Maak een plan! Kijk vooruit.
- Welke persberichten ga je versturen
- Welke berichten ga je schrijven op de social media kanalen.
- Wat voor afbeeldingen en video’s zijn er? En kun je die gebruiken?
BONUSTIP
Bedenk van te voren welke pagina’s en mensen je kunnen helpen met verspreiden van het evenement. En vraag die! Dit zijn jouw ambassadeurs.
Terug naar het overzicht